"Dezvoltarea afacerii este asigurata     
printr-o
CONDUCERE COMPETENTA"    

 articole/
 informatii utile
 informatii
 video
 cerere
 oferta

Cresterea competentei managerilor, o conditie esentiala a dezvoltarii afacerii
(incompententa managementului cea mai frecventa cauza a falimentului/ a intrarii in insolventa a companiilor)


(Nota: textul din articolul urmator este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, actualizata,
drept acordat s.c. Premier Management s.r.l., Bucuresti)



Una din cauzele principale ale intrarii unei firme in insolventa, sau poate doar a regresului acesteia, o reprezinta ignoranta managementului, slaba competenta a acestuia.


In prezent pe multe piete se simte un regres al cererii, cresterea restrictiilor si, cumulat, concurentii, ofertantii de produse/ marfuri si servicii  similiare, au inceput <sa se atinga>


Ca urmare a evolutiilor din piata, organizatiile incep sa fie preocupate de identificarea solutiilor de continuare a cresterii.


Atat timp cat pietele raman slab concurentiale aborarea intuitiv-speculativa este eficace, dar odata cu intensificarea competitiei pe piata o noua abordare devine obligatorie.

 

Pentru continuarea dezvoltarii firmelor, odata cu cresterea restrictiilor pe piata,
este necesara trecerea la
<managementul de constructie>


Abordarea <managementului de constructie
> presupune concentrarea managerilor pe eficienta si eficacitate (resurse/ costuri si rezultate), pe productivitate si rentabilitate, presupune abordarea calificata a proceselor de planificare, organizare, coordonare si control.
Pentru aceasta este necesara crestere competentei managerilor (a conducatorilor aflati pe diverse niveluri ierahice)
 

 


Cresterea competentei managerilor presupune:

a)       constientizarea de catre actionariat/ intreprinzatori ca

-  managementul (conducerea) este o meserie si, ca orice meserie trebuie invatata (insusita)

 

b)       insusirea practicilor de management de catre conducatorii aflati pe diversele niveluri ierarhice,
    a practicilor referitoare la:

conducerea oamenilor (comunicare si negociere; formare si motivare; organizare si responsabilizare)

gestionarea resurselor (identificare si alocare; monitorizare si control)

administrarea activitatilor (planificare, organizare, coordonare, control)

note: 
     - <a conduce> nu este un o calitate innascuta. Evident, ca in orice meserie, ai nevoi de o anumite abilitati,
         de anumite insusiri (in special psihice) care sa-ti permita sa practici meseria de <conducator>

     - <insusirea meseriei de manager> presupune cunoasterea si insusirea principiilor si metodologiilor de 
        management, insusirea bunelor practici de management aplicate in conducerea activitatilor, oamenilor si
        resurselor. De asemenea, prin experienta, managerul isi va dezvolta deprinderile si isi va <cizela> abilitatile
        ce ii sunt necesare pentru o conducere eficace.

 

O companiei care are manageri calificati poate sa se dezvolte continuu
chiar in conditiile unei piete turbulente si aparent nocive pentru organizatie.

 

Managerii competenti gasesc intodeauna

o         solutiile care se impun,

o         mobilizeaza angajatii pentru a pune in aplicare solutiile identificate si

o         administreaza eficient si eficace activitatile, oamenii si resursele astfel incat firma continua sa se dezvolte.


 

Note

- un manager incompetent va spune: este criza, resursele sun tot mai limitate, clientii doresc preturi tot mai mici, furnizorii cresc preturile, concurenta este mai agresiva, veniturile sunt din ce in ce mai mici si, ca urmare, trebuie sa ne restrangem, trebuie sa reducem cheltuielile (ca sa ne incadram in venituri), cu alte cuvinte, trebuie sa concediem angajatii (o solutie foarte facila, repetata dupa revolutie, in mod gresit, obsesiv si, poate, interesat, in cazul unitatilor economice de Stat), sa limitam sau, chiar, sa eliminam cheltuielile de tipul mentenantei pentru echipamente/ utilaje, sa eliminam cheltuielile de formare profesionala ... ca si cum, acest tip de manager (incompetent) ar spune: eu, ca individ, pentru ca nu (am competenta sa) gasesc hrana, trebuie sa-mi tai doua/trei degete de la picioare (consuma prea multa energie!) si, poate, .... mai incolo, .. un intreg picior,... si, poate, totusi, se schimba vremea (conditiile),... poate am noroc si gasesc hrana inainte sa elimin (restructurez!?) si cel de-al doilea picior  ... (nota: un organism tot mai slab are din ce in ce mai putine sanse sa gaseasca hrana  - o organizatie slabita si care, in plus, are nenorocul sa fie slabita continuu de actiunile nesabuite ale managerilor, are slabe sanse de supravietuire intr-o piata concurentiala.

 

REZULTATE ale managerului incompetent: personalul este insuficient (astfel, anumite actiuni (necesare) nu se mai realizeaza), angajatii sunt demotivati (chiar, pot prezenta comportamente de sabotare activa/pasiva, constienta/ inconstienta), utilajele se defecteaza si se uzeaza agresiv, calitatea produselor scade (creste nemultumirea clientilor), furnizorii sunt din ce in ce mai restrictivi .... in conditiile de continuare a presiunii pietei. Astfel, compania este aliniata pentru a intra in insolventa sau, direct, in faliment (se poate evita prabusirea firmei prin apelarea la consultanti in management si prin angajarea unor manageri calificati/ competenti)


- un manager competetent va spune: este criza, au crescut restrictiile, concurenta a devenit mai agresiva, clientii sunt mai pretentiosi, furnizorii au devenit mai exigenti, trebuie sa vedem ce putem face sa ne adaptam, ce actiuni putem intreprinde pentru a fructifica oportunitatile date de noile conditii (oportunitati date de schimbarea comportamentului clientilor, de punctele slabe ale concurentei etc.), sa analizam ce competente detinem (uman, tehnologic, tehnic), ce avantaje competitive avem ..... . Ca urmare a analizei, sa planificam actiunile ce trebuie realizate, se le ierarhizam/prioritizam ...sa delegam sarcini  ... sa motivam angajatii si sa-i antrenam ..... sa monitorizam ...sa controm periodic rezultatele si sa intervenim, dupa cum este necesar ...  Un manager competent poate apela la serviciile de consultanta manageriala pentru a-si consolida procesele de management, pentru a introduce proceduri/ standarde de crestere a productivitatii si rentabilitatii.

 

REZULTATE ale managerului competent: personalul este motivat, atasat firmei, orientat catre rezultate, clientii sunt multumiti (simt vitalitatea firmei si orientarea acesteia catre ei), furnizorii devin mai disponibili (apreciaza la valori mici gradul de risc al intreruperii relatiei cu organizatia), creditorii se simt incurajati sa asigure resurse de dezvoltare pentru companie (datele de incredere, cifra de afaceri/ profitabilitatea, precum si tendintele, sunt pozitive).
Astfel, chiar in conditiile unei piete <acide>, compania daca, sistematic, evalueaza si monitorizeaza competenta managerilor (a conducatorilor aflati pe diverse niveluri ierarhice) si consolideaza competenta acestora prin programe/ cursuri de practica manageriala, va continua sa se dezvolte.
(compania va avea manageri competenti, loiali, capabili sa asigure niveluri inalte de profitabilitate).
 

 

 


Va invitam sa participati la cursurile-seminar de practica manageriala realizate de Premier Management s.r.l.!

 

Avem competenta necesara sa furnizam

  •  servicii calificate de consultanta manageriala - cresterea performantei afacerii prin consolidarea proceselor de management
      (beneficiati de rezultatele introducerii de bune practici de management de planificare, organizare, monitorizare, control);
  • evaluari si diagnoze de management (ale activitatilor de management/ ale personalului care indeplineste functii de conducere)
      
    (in scopul cunoasterii/ intelegerii slabiciunilor de management si a identificarii actiunilor de imbunatatire ce se impun);
  • cursuri-seminarii de practica manageriala
     
    (in scopul consolidarii competentei managerilor, a conducatorilor aflati pe diverse niveluri irarhice).


Suntem onorati sa raspundem oricarei solicitarii a dvs. referitoare la cresterea performantelor firmei
prin abordarea calificata a managementului afacerii!


Ne puteti contacta la mob. 0722.530.872 , tel./fax 021-242.12.22 sau prin e-mail: contact@premier-management.ro 

 

ultima revizie: 11 iunie 2014
revizie anterioara: 29 sept.2013

articol initial din: 10 ianuarie 2012 (revizia articolului <Dezvoltarea companiei si competenta detinuta de conducatori (manageri)

dr.Octavian LOGHIN - coordonator articole s.c. Premier Management s.r.l. 
dr.octavian_loghin@premier-management.ro

 

 

 

Copyright © Premier Management s.r.l.  All Rights Reserved

(textul este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). 

sus

 

Reveniti la informatii utile

 

 

S.C. PREMIER MANAGEMENT S.R.L.
adresa : str. Cristea Mateescu nr. 2, sect.2, Bucuresti
tel./ fax : 021-242.12.22
mob. : 0722.530.872
e-mail : contact@premier-management.ro
web : www.premier-management.ro