"Dezvoltarea afacerii este asigurata     
printr-o
CONDUCERE COMPETENTA"    

 articole/
 informatii utile
 informatii
 video
 cerere
 oferta

Calea energiei, o noua abordare a conducerii/ managementului
- dezvoltarea firmei prin activismul managerilor

  (nota: textul din articolul urmator este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, actualizata, drept acordat
s.c. Premier Management s.r.l., Bucuresti)

 

 

Prin acest articol argumentam faptul ca o afacere creste, stagneaza, sau se dezintegreaza in functie de <energia> manifestata de conducatorii din cadrul firmei/ de activismul manifestat de acestia (de la presedinte si manager general, la seful de formatie). O companie puternica are o structura de conducere <care emana energie>, o energie perceputa ca pozitiva atat de angajati cat si de intreg mediul in care compania activeaza. In consecinta, creste increderea partilor interesate de firma (angajati, clienti, furnizori, asociati, alte entitati), afacerea continua sa se dezvolte.

 

 

Teoria energiei

Universul oscileaza intre doua stari fundamentale:

  • dezordine: dezintegrare
  • ordine: coagulare/ organizare
     

Ca stari fundamentale ale universului, dezordinea si ordinea se manifesta pretudindeni. Sunt prezente oriunde, se manifesta in lumea vie si nevie, sunt prezente in orice actiune umana sau animala, in orice manifestare a naturii.


Energia este cea care determina starile universului:

  • energia cand lipseste se manifesta dezordinea/ dezintegrarea
  • energia cand este prezenta se manifesta ordinea/ coagularea.

 

Energia este ceea ce determina miscarea, cea care determina ordinea si dezvoltarea.

 

Energia este o caracteristica fundamentala a lumii vii. Lumea vie exista doar daca este prezent un nivel minim de energie. Energia pastreaza coagulate/ ordonate structurile atomice care formeaza corpul viu, determinand mentinerea vietii.

 

Energia este, de asemenea, o caracteristica fundamentala a unei structuri sociale. O structura sociala este formata dintr-un numar de entitati vii care, impreuna, obtin anumite rezultate. Energia pastreaza o anumita ordine intre entitatile care formeaza structura sociala, determinand mentinerea structurii sociale (a structurii organizatorice, in cazul unui grup/ organizatii).

 

Gestionarea energiei unei structuri organizatorice influenteaza direct rezultatele acesteia. In functia de gestionarea energiei, o structura organizatorica poate creste sau poate descreste pana la disparitie. In functia de gestionarea energiei, dupa anumite criterii, o structura organizatorica poate avea rezultate pozitive sau poate avea rezultate negative.


 

Organizatia este o structura organizatorica in care gestionarea energiei ii revine managementului acesteia - conducatorilor din cadrul acesteia/ structurii de conducere. Managementul (personalul care are atributii de conducere) este cel care determina ordinea sau dezordinea care se manifesta in organizatie. Managementul este cel care, in functie de cum gestioneza energia organizatiei, poate sa orienteze organizatia intr-o anumita directie.

 

observatii:

  • O societate comerciala este o structura organizatorica care este formata pentru a obtine profit.
  • Managementul unei societati comerciale are ca misiune sa gestioneze energia societatii astfel incat sa se obtina profitul asteptat.
  • Profitul unei societati comerciale este cu atat mai mare cu cat:
    • ordinea manifestata in interiorul ei este mai pronuntata si de asemenea, in masura in care 
    • exista un foarte bun echilibru cu mediul societatii (sincronizarea cu mediu).
       
      • ordinea manifestata in organizatie depinde de intensitatea energiei manifestata de management
        (de activismul acestora).

        Cu cat energia firmei este orientata pentru a obtine profit, se observa o concentrare a managementului pe
        • productivitate - rezultate cat mai bune pe unitatea de timp;
        • calitate - respectarea fidela a cerintelor (interne/ externe);
        • rentabilitate - rezultate superioare raportate la referintele de cost
           
      • Echilibrul cu mediul pe care societatea comerciala trebuie sa-l asigure presupune o alinere/ sincronizare energetica intre organizatie si mediu.
        Energia manifestata de organizatie interactioneaza cu energiile manifestate in mediul sau (din piata specifica).
        • prin diverse actiuni energetice (cum sunt cele specifice de marketing) organizatia poate sa alinieze propria energie la energiile mediului/ pietei specifice. (ca exemplu, poate creste gradul de fidelizare a clientului prin alinerea la cerintele acestuia).
          Ca urmare, cu cat energia organizatiei este aliniata la energia mediului, cu atat organizatia se va dezvolta.

 

Cu cat energia organizatiei este mai mare cu atat forta sa de organizare este mai mare, depasind marginile organizatiei, influentand mediul in care aceasta activeaza.

 

Prin controlul energiei se poate obtine

  • ordine interna orientata catre profitabilitate (in cazul afacerii) si, de asemenea,
  • o buna sincronizare cu mediul firmei.

 

Exemple de expresii ale energiei manifestate in firma
(expresie a activismului managementului):

 

Intern:

  • masura in care viziunea conducatorilor/ a managementului este impartasita de membrii organizatiei (este observabila, predominant, prin analiza culturii firmei: valori impartasite, simboluri, ritualuri, limbaje, tipare culturale de comportament etc.); 
  • gradul de incredere, loialitate si determinare manifestata de conducatorii firmei in urmarirea misiunii afacerii, a directiilor imprimate de asociati/ actionari si, in plus, masura in care restul structurii de conducere cunoaste si urmareste consecvent directiile stabilite si manifesta determinare in atingerea obiectivelor; 
  • intensitatea spiritului de colaborare dintre angajati pentru a obtine rezultatele dorite;
  • atitudinea angajatilor fata de respectarea normelor/ procedurilor/ regulamentelor/ deciziilor emise de conducatori/ manageri;
  • implicarea activa a angajatilor la actiuni de imbunatatire a performantei, etc.

Extern

  • aprecierea firmei de catre clienti; 
  • increderea manifestata de furnizorii firmei in dezvoltarea/ viitorul firmei;
  • perceptia imaginiii firmei de catre diversi actori din mediul/ piata specifica in care activeaza firma.

 

Note:

  • energia prezenta in firma poate fi apreciata ca pozitiva sau ca negativa in functie de interesele celui care apreciaza rezultatul obtinut - in raport cu referintele avute in vedere.
  • in general, putem aprecia ca in organizatie se manifesta preponderent o energie pozitiva daca 
    • se manifesta o suficienta multumire a entitatilor interesate de rezultatele sale (asociati/ actionari, clienti, furnizori, personal, Stat)
      • evident, interesele entitatilor interesate de rezultatele firmei sunt antagoniste si, ca urmare, este rolul conducerii superioare/ a managementului superior de a armoniza diverse interese astfel incat sa permita continuarea dezvoltarii afacerii – se considera ca se manifesta o energie pozitiva in firma in masura in care se obtin rezultate/ beneficii superioare (fata de data de referinta) pentru toate partile interesate de firma;  
    • este bine sincronizata cu mediul (reactioneaza dinamic si adaptat la schimbarile din mediu, gasind solutii optime de raspuns)


 Calea Energiei

  • are ca fundament viziunea, increderea si competenta manifestate de conducatorii/ managerii din firma
  • viziunea, increderea si competenta conducatorilor din firma sunt principalele compontente energetice ce determina coagularea energiilor organizatiei. 
  • prin viziunea, increderea si competenta manifestate de conducatorii/ managerii din organizatie,
    personalul 
    • poate fi <fascinat> sa urmeze directiile, obiectivele, actiunile stabilite de acestia,
    • este deschis sa obtina performanta dorita, sa atinga obiectivele/ tintele asteptate.
       

Calea Energiei presupune o focalizare pe viziune, incredere si competenta a tuturor conducatorilor/ managerilor din firma, cu prioritate, a managementului superior.

  • viziune: stiu, mi-e clar unde vreau sa ajung/ ce vreau sa obtin
  • incredere:  sunt convins ca voi ajunge/ voi obtine ceea ce mi-am propus/ ce trebuie sa realizez, iar credinta mea este puternica
  • competenta: cunosc cum si sunt capabil(a), echilibrat(a) si calm(a) in actiunile de dirijare a personalului din subordine pentru a-i determina sa obtina performanta dorita.

 

Sintetic si concluziv:

  • Calea Energiei pleaca de la un principiu fundamental: dezvoltarea (firmei), ordinea, coagularea, viata apare acolo unde este prezenta energia /// reciproc, in lipsa energiei apare dezordinea, stagnarea si dezintegrarea (firmei).
     
  • rezultatele firmei sunt direct influentate de activismul/ energia manifestata de managerii/ conducatorii din interiorul sau.
    • organizatia este sincronizata cu mediul si toti cei interesati de rezultatele organizatiei sunt multumiti.
       
  • Calea Energiei presupune ca managerii/ conducatorii din organizatie sa manifeste un activism crescut aliniat la interesele fundamentele ale firmei. Managementul/ conducatorii din firma trebuie sa demonstreze in fiecare zi faptul ca: 
    • urmeaza o viziune – stiu in ce directie trebuie sa actioneze, care le sunt obiectivele/ tintele;
    • manifesta incredere - in sensul ca impartasesc credinte si valori aliniate cu interesele organizatiei si manifesta incredere ca vor obtine ceea ce si-au propus;
    • sunt competenti - in sens ca sunt capabili sa mobilizeze angajatii si sa actioneze eficace (au competente manageriale – abordeaza calificat procesele de planificare, organizare, coordonare-decizie, control).

 

Va invitam sa participati la cursurile-seminar de practica manageriala realizate de Premier Management s.r.l.!

Calea energiei - este un subiect dezvoltat si in cursul-seminar de practica manageriala: Practici de succes in conducerea angajatilor  < cum pot determina angajatii sa indeplineasca sarcinile primite >

 

 

Suntem onorati sa raspundem oricarei solicitarii a dvs. referitoare la cresterea performantelor firmei
prin abordarea calificata a managementului afacerii!


Ne puteti contacta la mob. 0722.530.872 , tel./fax 021-242.12.22 sau prin e-mail: contact@premier-management.ro 

 

publicat: 10 septembrie 2013   

dr.Octavian LOGHIN - coordonator articole s.c. Premier Management s.r.l.
dr.octavian_loghin@premier-management.ro

 

 Copyright © Premier Management s.r.l.  All Rights Reserved

(textul este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). 

 

 

sus

 

Reveniti la informatii utile

 

 

 

 

S.C. PREMIER MANAGEMENT S.R.L.
adresa : str. Cristea Mateescu nr. 2, sect.2, Bucuresti
tel./ fax : 021-242.12.22
mob. : 0722.530.872
e-mail : contact@premier-management.ro
web : www.premier-management.ro