"Dezvoltarea afacerii este asigurata     
printr-o
CONDUCERE COMPETENTA"    

 articole/
 informatii utile
 informatii
 video
 cerere
 oferta

 

Ce este certificatul <ISO>?

Nota: textul din prezentul articol (incluzand desenele) este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, actualizata, drept acordat s.c. Premier Management s.r.l., Bucuresti).

 

 

Prezentul articol incearca se prezinte ce inseamna  <certificatul ISO> pentru o organizatie

 

O organizatie, indiferent de dimensiune sau profil, poate sa doreasca, sau sa i se solicite sa confirme ca isi respecte angajamentele luate.

prin <certificatul ISO> se confirma respectarea anumitor angajamente.

 

Angajamentele organizatiei se pot referi la:

-      calitate (angajamentele rezultate din relatia cu clientul, cum sunt cele referitoare la respectarea conditiilor contractuale);

-     mediu (angajamentele de tinere sub control a impactului adus mediului, cum sunt cele referitoare la gestiunea deseurilor)

-     siguranta alimentara, pentru companii din domeniul alimentar sau adiacent (angajamentele de tinere sub control
a pericolelor alimentare, cum sunt cele referitoare monitorizarea punctelor critice de control)

-   sanatate securitate ocupationala (angajamentele de gestiune a pericolelor care pot afecta sanatatea oamenilor, cum sunt cele referitoare la asigurarea echipamentelor de protectie),

-    s.a.m.d.

 

Nota:

-   daca organizatia se afla pe o piata intens concurentiala, respectarea angajamentelor este vitala. Intr-o piata intens concurentiala, dacanu-mi respect angajametele, dispar din piata sau am pierderi importante.

-     in conditiile in care organizatia este pe o piata slab concurentiala, respectarea angajamentelor nu este importanta. Clientii oricum <stau la coada> sa primeasca produsele sau serviciile organizatiei. Deci, intr-o piata slab concurentiala, organizatia poate prospera chiar daca nu isi respecta in totalitate angajamentele asumate.

 

Ca urmare a cresterii concurentei, a globalizarii, a aparut necesitatea de confirmare a capabilitatii organizatiei de a-si respecta angajamentele. Pentru aceasta, s-au dezvoltat o serie de criterii de evaluare, general acceptate.

Aceste criterii sunt structurate in familii de standarde.  Un standard, din fiecare familie de standarde, este standard referential, celelalte sunt utilizate ca ghiduri/ indrumari de aplicare. Astfel, avem:

-  pentru evaluarea respectarii angajamentelor referitoare la calitate, standardul ISO 9001, din familia ISO 9000

-  pentru evaluarea respectarii angajamentelor referitoare la mediu, standardul ISO 14001, din familia ISO 14000

-  s.a.m.d..

 

Daca o organizatie doreste, de exemplu, sa confirma ca este capabila sa-si respecte angajamentele referitoare la calitate, va dori sa obtina un <certificat ISO 9001>. Organizatia poate, ulterior, sa prezinte celor interesati (la licitatii, sau cu alte ocazii) <certificatul ISO 9001> ca argument al capabilitatii de a-si respecta angajamentele referitoare la calitate.

 

Nota:

      <Certificatul ISO> este un documentul de calificare pentru organizatie, 
echivalentul pentru un individ a unui certificat de competenta profesionala.

 

Prin <certificatul ISO> se confirma ca organizatia furnizeaza suficiente dovezi de buna practica, conforme cu standardul referential.

Ca urmare, organizatia <certificata ISO> va beneficia de increderea ca isi respecta angajamentele.

 

Nota:

-    atata timp cat se afla pe o piata slab concurentiala, o organizatie este minim interesata de respectarea angajamentelor (oricum, dupa cum mentionam mai sus, clientii stau la coada sa primeasca produsele si serviciile organizatiei).

-    respectarea angajamentelor prespune consum de resurse pentru organizatie, iar principiul fundamental al naturii este conservarea (nu consum resurse decat in masura in care sunt determinat/ obligat sa o fac; filozofic, apa nu curge decat atunci cand apare o diferenta de nivel)

-     chiar daca majoritatea pietelor din Romania sunt slab concurentiale, organizatiilor pot sa li se solicite sa fie <certificate ISO> (la licitatii, sau cu alte ocazii).

-    o organizatie care activeaza pe o piata slab concurentiala si careia i se solicita sa confirme ca are capabilitatea de a-si respecta angajamentele va incerca sa obtina <certificatul ISO>, daca se poate……., fara sa se implice.

-    aparent paradoxal, in Romania sunt organizatii care au obtinut <certificarea ISO> si dovedesc zi de zi slaba respectarea a angajametelor. Acest fapt este posibil datorita mimarii respectarii criteriilor stabilite in standardul referential. Sunt furnizate pentru certificare suficiente dovezi (<hartii>). Astfel, avem urmatoarele consecinte :

 -    certificatorul se bucura ca are un client nou (la dosarul de certificare sunt, de cele mai multe ori, suficiente dovezi de emitere a certificatului);

 -    organizatia se bucura ca a obtinut <certificatul ISO>, chiar daca zi de zi confirma ca nu are capabilitatea de a-si respecta angajamentele. Oricum, poate, sa se laude ca este <certificata ISO> si, ca urmare, poate sa prezinte certificatul la licitatii sau cu alte ocazii.

 -    beneficiarii organizatiei continua sa fie frustrati (oricum nu prea au unde merge). Spera sa creasca concurenta sau/si gradul de autoritate a organizatiilor comunitatii (protectia consumatorului,  etc.).

 

Ca o concluzie, prin <certificatul ISO> se confirma bunele practici din organizatie dar, in practica, sunt numeroase organizatii care au acest certificat dar sunt departe de ceea ce el prespune.

 

O organizatie, pentru a se dezvolta in piete intens concurentiale, isi va dezvolta competentele necesare. Organizatia va investi:

-  in cresterea competentei actului managerial,

-  in cresterea compententei tehnice, tehnologice si umane,

-  in cresterea calitatii orientarii catre piata.

Confirmarea respectarii angajamentelor printr-un <certificat ISO>, pentru o organizatie competitiva, este un proces natural.

 

Organizatiile care doresc sa se dezvolte in conditiile unor piete intens concurentiale vor aborda <certificarea ISO> ca un proces prin care se isi consolideaza competetele si pun bazele dezvoltarii ulterioare.

 

Obtineti < certificatul ISO > prin asistenta calificata a s.c. Premier Management s.r.l., 
cresteti competitivitatea organizatiei, capacitatea de a raspunde adecvat pe piata

 

s.c. Premier Management s.r.l este onorata sa raspunda oricarei solicitari din partea dvs. referitoare la configurarea unui sistem de management care sa va aduca reale satisfactii, aliniat cerintelor standardului referential: ISO 9001; ISO 14001; ISO 22000; OHSAS 18001. 

Va garantam obtinerea „Certificatului ISO” indiferent de organismul de certificare ales in care aveti incredere si au reputatia/ prestigiul dorit de dvs., cum ar fi: Bureau Veritas Certification; SGS ; SRAC (IQNet) Moody International; SIMTEX; Det Norske Veritas(DNV), membrii TUV CERT; Lloyd's Register Quality Assurance; alte organisme de certificare acreditate.

Ne puteti contacta la tel. 021-242.12.22 sau mob. 0722.530.872, sau prin e-mail: contact@premier-management.ro

 

articol publicat: 12 martie 2010

dr.ing. Octavian LOGHIN - coordonator articole s.c. Premier Management s.r.l.

 

 

Copyright © Premier Management s.r.l.  All Rights Reserved

(textul este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). 

sus

 

Reveniti la informatii utile


 

S.C. PREMIER MANAGEMENT S.R.L.
adresa : str. Cristea Mateescu nr. 2, sect.2, Bucuresti
tel./ fax : 021-242.12.22
mob. : 0722.530.872
e-mail : contact@premier-management.ro
web : www.premier-management.ro