"Dezvoltarea afacerii este asigurata     
printr-o
CONDUCERE COMPETENTA"    

 articole/
 informatii utile
 informatii
 video
 cerere
 oferta

 

Ce este un <indicator>, dar un <indicator de performanta> ?

 (Nota: textul din articolul urmator este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, actualizata,
drept acordat s.c. Premier Management s.r.l., Bucuresti
)

 

O expresie a maturitatii organizatiei este data si de masura in care organizatia utilizeaza intr-un mod oficial (documentat) „indicatori” si „indicatori de performanta”. 

Prin intermediul "indicatorilor" organizatia isi fixeaza anumite „repere de performana” si isi "stabileste caile" prin care atinge aceasta performanta, crescand astfel „gradul de constientizare” asupra actelor sale.

 

Prin <indicator> intelegem:

entitatea care:

-     indica (arata) starea dorita (sub forma unor caracteristici produs/ parametrii proces)

-     indica (arata) calea de urmat (pentru a obtine anumite caracteristici ale unui produs/ anumiti parametrii ai unui proces)


Un indicator poate fi
 (se prezinta ca):

-   un text (insiruire de fraze structurate in paragrafe prin care se indica o directie de urmat);

-   un tabel care prezinta anumite date (sub forma numerica sau sub alta forma: prin care se indica anumite limite calitative 
  sau cantitative);

-   o schema/ un desen care mentioneaza cerinte (prin care se indica  o directie de urmat/ o suma de caracteristici de urmat)

-   o culoare/ o substanta chimica (prin care se indica un rezultat)

-   un numar (prin care se indica anumite limite sau rezultate)

 

Nota:

     -  In cazul standardelor referitoare la management  <indicatorii referitori la procese> sunt<criteriile de operare si control ale proceselor>

 

 

<Indicatorul de performanta> este un indicator prin intermediul caruia se poate aprecia masura in care anumite cerintele sunt satisfacute.

 

<Indicatorul de performanta> se prezinta predominat sub forma:

    -   unor numere atunci cand indica aspectele catitative (performanta asteptata in raport cu anumite caracteristici ale produselor sau parametrii ai unui proces);

    -   unor atribute care indica anumite aspecte calitative asteptate (ex. conform/ neconform; foarte mic/ mic/ mediu/ mare/ foarte mare; Da/ Nu etc.).

 

 

Exemple de <indicatori> si de <indicatori de performanta> :

  1. In cazul relatiei cu clientul

un indicator:

-      procedura documentata care metioneaza care sunt normele stabilite referitoare la analiza cererii de oferta si, de asemenea, prezinta modul cum se alcatuieste oferta si cum se comunica cu clientul

un indicator de performanta:

-     timpul mediu de raspuns la o cerere de oferta sa nu depaseasca 4 ore;

 

  1. In activitatea de aprovizionare

un indicator:

-      o schema care mentioneaza fluxul activitatiii de aprovizionare si limitele de responsabilitate

un indicator de performanta:

-      numarul de retururi catre furnizori mai mic de 3 unitati pe luna
 (pentru retururile determintate de diferentele de calitate dintre <produsul comandat> si <produsul venit de la furnizor”).

 

  1. In cazul procesului de service

un indicator:

-   procedura documentata care arata modul cum se efectueaza si se tine sub control activitatea de service

un indicator de performanta:

-   timpul mediu de stationare a produselor in service mai mic de 36 ore.

 

 

Nota:

-    evaluarea periodica a masurii in care indicatorii stabiliti sunt respectati, precum si masurarea si monitorizarea periodica a indicatorilor de performanta sunt masuri care duc la cresterea competitivitatii organizatiei.

 

 

Daca sunteti interesati de acest subiect, va asteptam la cursul-seminar: Aplicarea indicatorilor de performanta in monitorizarea si controlul activitatilor, oamenilor si resurselor.

Premier Management s.r.l. va poate sprijini in dezvoltarea indicatorilor de performanta la nivelul unei zone/ activitati majore sau la nivelul intregii firme.
Ne puteti contacta la mob. 0723.511.678, sau prin e-mail:contact@premier-management.ro si cu deosebita placere vom raspunde solicitarii dvs.

  

articol initial: 26 mai 2006 (<Maturitatea organizatiei si conceptele de indicator si indicator de performanta>)

articol actualizat: 05 aprilie 2011 
ultima actualizare: 11 iunie 2014

dr.ing. Octavian LOGHIN - coordonator articole s.c. Premier Management s.r.l.

 

Copyright © Premier Management s.r.l.  All Rights Reserved

(textul este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). 

sus

 

Reveniti la informatii utile


S.C. PREMIER MANAGEMENT S.R.L.
adresa : str. Cristea Mateescu nr. 2, sect.2, Bucuresti
tel./ fax : 021-242.12.22
mob. : 0722.530.872
e-mail : contact@premier-management.ro
web : www.premier-management.ro