"Dezvoltarea afacerii este asigurata     
printr-o
CONDUCERE COMPETENTA"    

 articole/
 informatii utile
 informatii
 video
 cerere
 oferta

Structura unei proceduri documentate

Nota: textul din prezentul articol (incluzand desenele) este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, actualizata,
drept acordat s.c. Premier Management s.r.l., Bucuresti)
.

 

 

 

Prin acest articol incercam sa venim in intampinarea dvs. daca doriti sa stiti care este structura unei proceduri documentate solicitate de diversele standarde in domeniul managementului (conforme cu ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 etc.).

 

O procedura documentata

- este un document care specifica (prezinta) modul de efectuare (operare) si de control a unei activitati/proces.

 

O procedura documentata poate fi alcatuita din trei parti: text, scheme si formulare.

partea text a procedurilor

  -   este reprezentata de textul documentului in cauza.

  -   aceasta parte prezinta criteriile (si uneori metodele) de operare si control a procesului/ activitatii care face subiectul procedurii documentate;

partea scheme a procedurilor documentate

  -   este reprezentata din grafice sau desene

  -   are ca principal scop lamurirea concentrata si simplificata a unei probleme,

are rol informativ, de intelegere a unui subiect legat de sistemul de management;

partea formulare a procedurilor documentate

  -   este reprezentata prin diverse tipizate (tabele).

  -   prin completarea tipizatelor se asigura aparitia inregistarilor (prin care se confirma operarea si/sau cotrolul procesului descris in procedura documentata).

 

Partea text a unei proceduri documentate poate avea urmatoarele sectiuni:

1.  Scop si domeniu de aplicare

   -  se prezinta scopul pentru care a fost alcatuita procedura (de ce s-a intocmit acea procedura documentata) 
  si domeniul pentru care aceasta este valabila.

2.  Definitii, prescurtari, simboluri

   -  sunt prezentate concret acele elemente care concura la intelegerea procedurii.

3.  Documente de referinta

  -  sunt enumerate documentele in raport cu care s-a alcatuit procedura documentata sau acele documente la care
  se face referire in textul acesteia.

4.  Procedura (sau Operarea si controlul procesului )

   -  se prezinta concret modul in care se desfasoara si se controleaza activitatea/ procesul descris in procedura
  documentata.

5.  Responsabilitati

   -  se prezinta cine este responsabil pentru planificarea, organizarea, coordonarea, efectuarea, controlarea si
  evaluarea activitatilor prezentate in procedura.

6.  Inregistrari

    -    se prezinta tipizatele (tabelele) care stau la baza inregistrarilor, modul cum se realizeaza inregistrarile care
  confirma desfasurarea activitatii/ procesului conform cu cerintele stabilite, precum si modul cum sunt tinute
   nregistrarile sub control.

7.  Anexe

sunt enumerate schemele si formularele procedurii documentate.

 

Suntem onorati sa raspundem oricarei solicitari din partea dvs. cu privire la dezvoltarea cadrului de norme, a standardelor de lucru si de control, prin care va asigurati constanta rezultatelor obtinute si o eficace apreciere a performantei.
 
 

 Avem competenta necesara sa furnizam

  • servicii calificate de consultanta manageriala - cresterea performantei afacerii prin consolidarea proceselor de management
    (beneficiati de rezultatele introducereiii de bune practici de management de planificare, organizare, monitorizare, control);
  • evaluari si diagnoze de management (ale activitatilor de management/ ale personalului care indeplineste functii de conducere)
    (in scopul cunoasterii/ intelegerii slabiciunilor de management si a identificarii actiunilor de imbunatatire ce se impun);
  • cursuri-seminarii de practica manageriala
    (in scopul consolidarii competentei managerilor, a conducatorilor aflati pe diverse niveluri irarhice).


Suntem onorati sa raspundem oricarei solicitarii a dvs. referitoare la cresterea performantelor firmei
prin abordarea calificata a managementului afacerii!


Ne puteti contacta la mob. 0722.530.872 , tel./fax 021-242.12.22 sau prin e-mail: contact@premier-management.ro

articol initial: 27 aprilie 2005

articol actualizat: 14 martie 2010 

dr.ing. Octavian LOGHIN - coordonator articole s.c. Premier Management s.r.l.

 

 

Copyright © Premier Management s.r.l.  All Rights Reserved

(textul este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). 

sus

 

Reveniti la informatii utile

 

S.C. PREMIER MANAGEMENT S.R.L.
adresa : str. Cristea Mateescu nr. 2, sect.2, Bucuresti
tel./ fax : 021-242.12.22
mob. : 0722.530.872
e-mail : contact@premier-management.ro
web : www.premier-management.ro