"Dezvoltarea afacerii este asigurata     
printr-o
CONDUCERE COMPETENTA"    

 articole/
 informatii utile
 informatii
 video
 cerere
 oferta

 

Certificarea ISO 9001 - o alta autorizatie ? (a se vedea si articolul Ce este <Certificatul ISO> ?) 

Nota: textul din prezentul articol (incluzand desenele) este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, actualizata, drept acordat s.c. Premier Management s.r.l., Bucuresti).

 

 

Intrand in piete inalt concurentiale, sau fiind la limita unor astfel de piete, organizatiile devin interesate de <certificarea ISO 9001>. Obtinerea certificatului ISO 9001 poate devenit o cerinta expresa pentru organizatiile care doresc sa participe la licitatii organizate de entitati juridice care doresc sa confirme calitatea oferita de potentialii furnizori. De asemenea, o organizatie care exporta in piete intens concurentiale, sau care doreste o asociere, un parteneriat poate fi interesata de aceasta certificare. Uneori, organizatiile doresc sa se certifice deoarece au observat ca principalii lor competitori sunt certificati ISO 9001. Exista de asemenea, un numar relativ restrans de companii care doresc sa se certifice deoarece prin acest proces cresc (si confirma) competitivitatea generala a organizatiei.

Conform principiilor pietei, acolo unde exista cerere, apare si oferta. Astfel, pe piata au aparut diverse persoane fizice sau juridice care ofera consultanta pentru obtinerea certificarii ISO 9001. Interesat este ca, cu toate ca se ofera (aparent !) acelasi serviciu (de implementare a unui sistem de management al calitatii conform cerintelor ISO 9001), modul concret de realizare si rezultatele obtinute difera in mod substantial. Gasim la finalul acestui proces, organizatii care se pot lauda cu un mod competitiv de planificare, organizare, control si evaluare a activitatilor. De asemenea, gasim (si nu putine) organizatii care nici nu stiu prea bine ce au primit, dar sunt multumite daca obtin <certificatul ISO 9001>.

In  functie de calitatea serviciului prestat, organizatia beneficiara va aprecia certificarea ISO 9001 ca o confirmare a capabilitatii de a aduce plus valoare, sau o va considera o alta autorizatie (asemanatoare, de exemplu, celei pentru mediu).

Un fapt aparent curios este ca, chiar daca nu practica managementul calitatii conform ISO 9001, organizatiile obtin certificarea ISO 9001. Este asemanator cu situatia cand, in urma unui ciclu de calificare, indiferent de cat de pregatit este studentul/ cursantul, acesta obtine dovada ca este <calificat>. Evident, asa cum <calificatul>  nu va rezista pe o piata a muncii care cere competenta, tot asa, o organizatie, chiar daca a mimat ca este <calificata ISO> nu va rezista intr-o piata inalt concurentiala.

 



Dar ce este certificarea ISO 9001 ?

Certificarea ISO 9001 repezinta o apreciere a nivelului de competenta/de capabilitate a organizatiei de a oferi satisfactii celor interesati de rezultatele ei. (a se vedea articolul  Ce este <Certificatul ISO> ?)

Certificatul ISO 9001 obtinut de o anumita organizatie mentioneaza ca aceasta are implementat si mentine, conform ISO 9001:2008, un sistem de management al calitatii (vezi articolul <Implementarea unui sistem de management al calitatii conform cu ISO 9001:2008>). Cu alte cuvinte exista, urmarind cerintele ISO 9001, un mod competitiv de administrare/ gestionare a diverselor activitati/procese, astfel incat organizatia are competenta necesara sa ofere satisfactii celor interesati de rezultatele acesteia.

Cerintele ISO 9001 alaturi de cerintele celorlalte standarde din familia ISO 9000 (vezi articolul <Principalele standarde din familia ISO 9000>) sunt, in fapt, referentialele fata de care organizatia isi (re)modeleaza diversele norme interne,  furnizeaza dovezi de buna practica si confirma atingerea obiectivelor referitoare la calitate. Cu alte cuvinte, standardul ISO 9001 prevede doar principalele directii pe care trebuie sa le urmeze o organizatie pentru a-si configura propriul sistem de management al calitatii - propriul mod eficient si eficace de gestionare/administrare a activitatilor/proceselor din cadrul ei.

Abordand cerintele ISO 9001 ca directii pe care trebuie sa le urmeze organizatia si de asemenea, abordand organizatia din perspectiva managementului stiintific, procesul de configurare a sistemului de management al calitatii devine un instrument prin intermediul caruia organizatia poate face un salt din punct de vedere al competentei sale (se produc efecte pozitive in intreaga organizatie - la nivel informational, organizatoric, decizional, uman si metodologic). (vezi si articolul Competenta organizatiei )

Organizatia are maximum de avantaje prin procesul de certificare ISO 9001 daca isi configureaza un sistem de management al calitatii competitiv, conform ISO 9001, care sa o ajute in propria dezvotare. In acest caz, certificarea este o consecinta naturala, normala a nivelului de competenta manageriala existent in organizatie, este expresia competentei organizatiei de a oferi produse/ servicii de inalta calitate, de a oferi satisfactii tuturor celor interesati de rezultatele ei.

 

Obtineti < certificatul ISO 9001 > prin asistenta calificata a s.c. Premier Management s.r.l., 
cresteti competitivitatea organizatiei, capacitatea de a raspunde adecvat pe piata

 

s.c. Premier Management s.r.l este onorata sa raspunda  oricarei solicitari din partea dvs. referitoare la configurarea unui sistem de management care sa va aduca reale satisfactii, aliniat cerintelor standardului referential: ISO 9001; ISO 14001; ISO 22000; OHSAS 18001. 

Va garantam obtinerea „Certificatului ISO” indiferent de organismul de certificare ales in care aveti incredere si au reputatia/ prestigiul dorit de dvs., cum ar fi: Bureau Veritas Certification; SGS ; SRAC (IQNet) Moody International; SIMTEX; Det Norske Veritas (DNV), membrii TUV CERT; Lloyd's Register Quality Assurance; alte organisme de certificare acreditates (DNV), .

Ne puteti contacta la tel. 021-242.12.22 sau mob. 0722.530.872, sau prin e-mail: contact@premier-management.ro

articol publicat initial: 10.04.2005

ultima revizie: 14 septembrie 2010 

dr.ing. Octavian LOGHIN - coordonator articole s.c. Premier Management s.r.l.

 

 

 

Copyright © Premier Management s.r.l.  All Rights Reserved

(textul este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). 

sus

 

Reveniti la informatii utile

 

S.C. PREMIER MANAGEMENT S.R.L.
adresa : str. Cristea Mateescu nr. 2, sect.2, Bucuresti
tel./ fax : 021-242.12.22
mob. : 0722.530.872
e-mail : contact@premier-management.ro
web : www.premier-management.ro